Ons bedrijfsverhaal

DE ‘SINTRALE AS’ VAN HOOGHIEMSTRA

Expertise met een menselijk karakter, dat is Hooghiemstra in een notendop. Vandaag een drie-eenheid aan het woord, samen vormen zij de ‘sintrale as’, oftewel de centrale as van Hooghiemstra, oftewel de sturende verbindingsweg tussen personeel, opdrachten en de klanten. Die Sintrale As bestaat uit Afke en Marnix Kuindersma, eigenaren van Hooghiemstra bv, tezamen met Albert Beuker. Samen vormen zijn het hart van de organisatie, het aanstuurpunt.

Laten we bij het begin beginnen, een stukje achtergrond van jullie drie. Dames gaan voor.

Wat is jullie visie en hoe vertaalt zich dat binnen het bedrijf?

Albert:

We zijn een klein bedrijf met een open, laagdrempelige organisatie en moeten het samen doen, van stralers en spuiters tot directie. Wij zijn klantgericht en leveren kwaliteit. En mocht er toch eens iets zijn dan proberen wij dat altijd tot tevredenheid op te lossen.

Marnix:

Klopt, we hanteren een nuchtere benadering, schoenmaker blijf bij je leest. We hebben kwaliteit hoog in het vaandel met tevreden klanten als hoofddoel.

Afke:

En er wordt met plezier gewerkt, dat is toch wel de basis. We hebben korte lijntjes, niet alleen met onze klanten, maar ook met het personeel. Wanneer je goed bent voor je personeel, zijn zij ook goed voor jou. Met een hecht team behaal je gewoon de beste resultaten. Oftewel, Doen wat je zegt en zeg wat je doet.

Marnix:

Wij beginnen om 7u, maar de eerste is er vaak kort na 6 uur al. Verder zijn onze chauffeurs ook ’s nachts/weekends veel met de waterstraalcombinatie onderweg, met andere woorden: ons team staat in feite 24/7 paraat. Ook blijft men na 16u regelmatig nog even hangen, dat zegt genoeg.

Hoe vertaalt die visie zich naar jullie takenpakket?

Als er überhaupt sprake van is, hoe ziet een gemiddelde dag er voor jullie uit?

En wat spreekt de rest aan?

Afke:

Ik houd van zaken organiseren, plannen en regelen, social media, klantcontact, eigenlijk alle sociale dingen. Daar haal ik veel plezier uit.

Marnix:

Niet de hele dag op kantoor, maar ook meewerken, met de handen aan de slag. Ik blijf in de basis een praktijkman. En dan stel ik bijv. ’s avonds in alle rust de offertes op. In m’n spaarzame vrije tijd ben ik nog actief voor het maandblad Zeilen op grond van expertise in corrosie en onthechting van de verf.

In de variatie zit dus voor alle drie veel plezier, maar noemen jullie eens specifiek een geluksmomentje?

Marnix:

Pfoe… Moeilijk om dat zo specifiek te benoemen haha, hier kom ik zo even op terug.

Afke:

Ik had het bijvoorbeeld bij ons Motorboat Event, daar gaat toch veel tijd inzitten qua organisatie. Dan is de dag uiteindelijk op rolletjes verlopen en zie je blije gezichten bij de klanten. Daar haal je wel voldoening uit. Maar ook in het overtuigen van de mensen, in alle eerlijkheid kunnen vertellen wat we kunnen doen en ze daarmee enthousiasmeren.

Albert:

Ons doel is 100% klanttevredenheid. Wanneer een klant uiteindelijk tevreden naar buiten stapt, dan ben ik ook tevreden. Daarnaast krijgen we regelmatig een compliment voor onze klantvriendelijkheid, van de medewerker bij de botenlift tot de directie. Voor ons is dat normaal, maar blijkbaar werkt het niet overal zo. Dat geeft ook een goed gevoel.

Marnix:

Als het zonnetje schijnt en de nieuwe straalcombinatie rijdt weer het terrein op, dan ben ik daar toch best wel een beetje trots op. Ook als de schepen klaar zijn, het water inzakken, de mensen wegvaren en nog even een duimpje opsteken. Is toch een stukje waardering.

Wat zijn in jullie ogen de Unique Selling Points van Hooghiemstra?

Wanneer ik zeg: “Hooghiemstra kan blijven presteren door …”, dan zeggen jullie?

Wat zijn verder de toekomstplannen, eventuele ambities?

Meer weten over onze diensten?

Een persoonlijke benadering met korte lijnen

Erkend straal en coating center

Sinds 1980 de vertrouwde kracht van een familiebedrijf

Optimaal bereikbaar via A7 en groot vaarwater

Slimme oplossingen en vooruitstrevende aanpak